Група раннього творчого розвитку дітей 4-6 років «Азбука творчості»: успіхи та перспективи
Шановні батьки! Щоб дитина росла зацікавленою, всесторонньо розвинутою, креативною, важливо займатися її розвитком змалечку. Вік від 3-х до 7-и років є найпродуктивнішим для майбутнього становлення людини, адже саме в цей час визначаються здібності і формуються сфери зацікавлення дитини. Закладене в цей час залишиться з нею назавжди – так можна посіяти зерна подальшого успіху вашої дитини, які зростатимуть впродовж усього життя.
Саме тому на базі ДМШ № 5 з ініціативи адміністрації школи на початку навчального року було створено групу раннього творчого розвитку «Азбука творчості» для дітей 4-6 років. Ідеєю було залучення наймолодших талановитих діток до пізнання мистецтва.
За час, що діє група, вони познайомилися з основами хорового співу, шумового оркестру, малювання, ритміки та англійської мови. Всі учасники отримують нові навички, знання, вміння, кожному приділяється індивідуальна увага талановитих і досвідчених педагогів.
У групі раннього творчого розвитку «Азбука творчості» діють такі напрямки.
Хоровий спів. На заняттях з хорового співу створені всі умови для розвитку музичного слуху, тембру, ритму, голосу, а також формування інтересу до музики та музичної культури в цілому. Необхідність цього напряму визначається тим, що музика завжди була необхідною умовою розвитку дітей, їх творчого та інтелектуального потенціалу. Адже ще від народження дитина отримує ряд вражень, серед яких музичні є основними: це, перш за все, мамина колискова з її лагідними інтонаціями, а також мелодії музичних іграшок. Нам, дорослим, необхідно лиш розвивати дані від природи музичні здібності дитини.
Шумовий оркестр. Це одна з найдоступніших форм заняття музикою. Вправи в шумовому оркестрі дозволяють доволі швидко, без особливої індивідуальної роботи залучити дітей як слухачів та виконавців до яскравої музики. Гра на дитячих шумових інструментах приносить дитині радість музичної творчості, емоційно-естетичне задоволення, розвиває мелодичний, ритмічний та тембровий слух, музичну пам'ять, навички мілкої та крупної моторики, пізнавальну та вольову сфери. Крім того, заняття у групі формує готовність та вміння діяти в колективі, розвиває комунікабельність, наслідувальність, самостійність, дисциплінованість.
Малювання та декоративно-прикладне мистецтво. Мистецька мова символічна, тому справляє незабутній вплив на людину і викликає постійних інтерес. Розвиток мистецтва, виникнення його напрямів і стилів – цікава сфера, з якою учнів знайомлять уроки образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва. Разом з педагогом діти поринають у простір універсальних символів, знайомляться з мовою мистецтва, вивчають її і через неї пізнають світ. Ці знання розширюють світогляд, стимулюють творчі здібності дітей, розвивають моторику, образне мислення, дозволяють їм глибше і яскравіше сприймати світ навколо.
Ритміка. Чим молодша дитина, тим вона, зазвичай, активніша. І ми, дорослі, маємо стимулювати і заохочувати дитину до руху. Заняття ритмікою поєднують і фізичні вправи, і відчуття ритму. Особливим у цих заняттях є те, що не потрібно вивчати танцювальні елементи, адже акцент ставиться саме на сприйняття ритму. Головне завдання уроків з ритміки – навчити дитину правильно і адекватно сприймати музику, реагувати на неї та виражати свої емоції та реакції через різні ритмічні рухи.
Англійська мова. Універсальність англійської мови викликає постійних інтерес до її вивчення. На заняттях вчитель у доступній формі англійською мовою подає нову лексику на повсякденні теми, що робить її актуальною для вивчення. Граматика втілена в цікавій для дитині формі: у змодельованих ситуаціях та діалогах, іграх, веселих пісеньках та анімації. Кожна дитина набуває впевненості в собі та своїх здібностей до мови, а у груповій діяльності підвищується мотивація до її вивчення. Діти отримують достатній набір граматики і лексики, щоб потім впевнено й успішно вчитися у школі.
Отже, такими напрямами зараз представлена група раннього творчого розвитку дітей 4-6 років «Азбука творчості». Кілька місяців її діяльності мають уже вагомі результати і великі перспективи розвитку. Тож якщо ви хочете, щоб ваші діти розвивалися всесторонньо – творчо, естетично, емоційно, інтелектуально, фізично – ми чекаємо на вас, мудрих батьків, і на ваших чудових діток!
Оксана Стогній, к. філол. н.
Коментарi